chipy nejsou

Standa Palas stpalas na volny.cz
Čtvrtek Září 23 07:03:41 CEST 2021

Před časem se mi dostala do rukou na opravu řídící jednotka pro zadní
světla tuším do oktávie. Byl tam na každou žárovku zvlášť integrovaný
obvod který zabepečoval všechny funkce. Měřil proud, spínal, omezoval
proud při zkratu a zároveň hlídal, jestli není vadná žárovka. Tyhle
obvody komunikovaly tuším přes lokální sběrnici na desce s dalším
procesorem přes který to komunikovalo po Canu do hlavní řídící jednotky.
Od těch obvodů se daly bez problémů najít na netu pdf. Nakonec nebyla
ani vadná ta řídící jednotka ale někde měli špatně zapojené země a tak
jim to pořád hlásilo poruchu komunikace. Takhle podobně to asi mají
dneska skoro všechna auta.

S.P.