chipy nejsou

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Úterý Září 21 18:51:33 CEST 2021

Zdravím,

just-in-time znamená, že dodavatel dodá komponentu zrovna když jí
potřebují montovat. Neboli sklad automobilka má z principu minimální
např. je na nahárdní díly. Obecně před automobilkou stojí kamióny, aby
to dodali na linku právě just-in-time. Pokud jste se byl podívat v
nějaké automobilce v evropě, tak to je svařovna, lakovna a montáž.
Vyjímkou je třeba motorárna či převedovky. Nimcéně vše ostatní jde
subdodávkou. Na mě to dělalo dojem, že pokud by to jen šlo, tak by
automobilka si nechala udělat celé auto jako subdodávku. Staré díly se
tímto eliminují či dodávky součástek... vše je na subdodavateli.
Samozřejmě občas vidíte třeba od subdodvatelů nárazníky, blatníky, ale
je toho asi minimum v porovnání s celkovou obrátkou.

Just-on-time na rozdíl od hoto je, že to dodáte na termín a většinou do
nějakého skladu,... .

Prodejci aut mají sw k každému autu a dle kódu (pod předním sklem)
dohledávají patřičné díly konkrétního typu. Ano třeba půlrok a něco jiného.

Obecně jsou kontroly na sklady a to co se neprodává se likviduje,...
prostě se toho musí zbavit.

Jirka