chipy nejsou

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Září 18 17:28:21 CEST 2021

Ta tabulka výrobců (čas 3:05) je zajímavá. Ale mám v tom docela slušné
nejasnosti.

Když se mluví o produkci chipů, tak se tradičně zmiňuje TSMC. Ale i z
téhle taulky plyne, že Intel dělá polovodičů víc.
Navíc pak v dalším průběhu videa je, že TSMC a Samsung dělají skoro 100%
z nejvyšší ligy chipů. Ale kde je teda podíl Intelu nebo třeba i AMD?
Skoro to na mě působí dojmem, jako by se tady mluvilo jen o produkci pro
externí zákazníky. Kdežto Intel a AMD dělají jen pro sebe

Taky je zvláštní, že v té tabulce chybí třeba Analog Devices. To
předpokládám není fabless firma, ne?
Zato tam je ASML. O nich jsem si pro změnu myslel, že dělají jenom
technologie pro výrobu (ty nejlepší na světě), ale vlastní výrobu chipů ne.

Pokud se pletu a někdo mě opraví, tak budu moc rád. Mám v tom hokej a
rád bych neměl.

Díky.
PL