Re: [OT] Zemřel Clive Sinclair

Zdenek zdej na atlas.cz
Pátek Září 17 13:29:20 CEST 2021

Didaktik jsem měl také a neprve při nedávném úklidu jsem uznal, že už ho nikdy nebudu používat a vyhodil jsem ho.

Hodně jsem se na něm vyřádil díky interface (MHB8255 ?). Udělal jsem si paměťovou kartu s "úžasnými" 64 kB EPROM + 64 KB SRAM. Interní ROM jsem nahradil větší EPROM, kterou jsem rozdělil na poloviny. Tu druhou polovinu jsem upravil, aby při nahrávání a ukládání programů místo kazety používala paměťovou kartu. Podle nějakého návodu jsem zrychlil vykreslování grafiky. Později, po nákupu PC, jsem dodělal RS232 a umožnil posílání souborů...

To byly časy. :-)

> Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 17.09.2021 13:06
> Předmět: Re: [OT] Zemřel Clive Sinclair

ZX81 jsem míval jenom půjčenou, tam bych si nedovolil něco pájet, ale když
 se objevil Didaktik Gama, to už bylo jiný kafe. A ty infarkťáky si pamatuju
 taky, když tam člověk někde něco polepil, a ono to nechtělo naběhnout... A
 nic jiného, než trafopájka nebylo. Zajímavý je, jak ta technika (a psychická
 odolnost) pokročila, protože dneska by si to tam člověk dovolil pájet i
 rozžhaveným hřebíkem a nějaké extra trauma by si z toho asi neodnesl :)

 Pavel Kutina