Re: [OT] Zemřel Clive Sinclair

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Září 17 13:06:39 CEST 2021

ZX81 jsem míval jenom půjčenou, tam bych si nedovolil něco pájet, ale když
se objevil Didaktik Gama, to už bylo jiný kafe. A ty infarkťáky si pamatuju
taky, když tam člověk někde něco polepil, a ono to nechtělo naběhnout... A
nic jiného, než trafopájka nebylo. Zajímavý je, jak ta technika (a psychická
odolnost) pokročila, protože dneska by si to tam člověk dovolil pájet i
rozžhaveným hřebíkem a nějaké extra trauma by si z toho asi neodnesl :)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Pavel Poucha
To: HW-news
Sent: Friday, September 17, 2021 12:37 PM
Subject: Re: [OT] Zemřel Clive Sinclair

Zdravím,

také se přidám se vzpomínkou.

Jako první jsme měl ZX-81 s pamětí 1kB, a pak jsem dostal přídavnou paměť
závratných 16kB. Do ní jsem podělaný strachy bastlil pistolovou pájkou 2
diody. Pokud se nepletu, tvořily nějaký součet čip selectů, a tím pak začala
fungovat jemnější grafika. Což bylo nutné pro nějakou hru, kde se chodilo
pod zemí a tak. Už si to moc nepamatuji, ale ZX-81 pořád někde mám.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com