Re: OT Netopýři

Úterý Září 14 08:09:20 CEST 2021

Tuším že netopýr velký (nebo snad rezavý?) používá na větší vzdálenost
frekvence 18-25 KHz a vzhledem k tomu, že jeho výkřik má až 130 dB, musí
to být slyšet. Pokud se blíží ke kořisti, jednak přechází na vyšší
frekvence a taky ty výkřiky zkracuje. Někdo tady vzpomínal vrápence, u
nich je to jinak než u netopýrů. Mají frekvence okolo 100 KHz, ale mám
dojem že je nevytvářejí hlasivkama a nemůžou měnit frekvenci během
výkřiku. Takže nemůžou používat dopplera k přesnému určení vzdálenosti.
Ty vysoké frekvence mají taky ve vzduchu vyšší útlum, takže vrápenec
může vidět sotva na 10 m (útlum silně závisí na vlhkosti vzduchu).

Anděl