Starlink /satelitni internet

Josef Zeman jozem na volny.cz
Čtvrtek Září 9 10:10:56 CEST 2021

Dobrý den

Do řadovek s optikou není pro providera nic moc. Když pominu stavební řízení, které je na léta, tak návratnost je s otazníkem. Kdyby tam rekontruovali třeba rozvody elektriky, tak by obojímu pomohla přípolož. Po té je nutné hned skočit. Vykopáno až k domovnímu rozvaděči a papíry vyřízené. Pak se ale z deseti baráků přihlásí jeden zákazník a než se rozvody zaplatí, tak je čas na upgrade. I kdyby tam byla PON, tak nějaké aktivní prvky tam budou a za pár let morálně zastarají. Dostat se na takové investici do zelených čísel není jednoduché. I když ošidím vše okolo, čímž si naštvu zákazníky tak, že začnou odcházet, tak jsem se ziskem na hraně. A když jim napálím cenu tak, aby se mi to vyplatilo ... Takže zbývají historické kroucené páry nebo wifinkáři. Nebo opravdu velký provider s pytlem peněz, který z nich nechce platit daň, takže je investuje. Jenže ten je investuje někde za kopcem, protože zákazník si může dovolit platit víc a náklady budou stejné.

Zeman