OT 3d Lazarus

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Září 2 08:18:47 CEST 2021

Delphi má hezkou komponentu na grafy, která umí resizování. Nepamatuju si, jestli i 3D grafy, ale pokud ano, tak by tím mohl jít i zobrazovat model objektu a nemuselo by s tím bejt moc práce.

(předppokládám, že Delphi se už jmenuje jinak, výrobce už není Borland, ale asi Embarcadero)

PH

Od: Jarda Přichystal
Zdravím. Dotaz spíše pro programátory.

Máme zařízení na scann bodů ne 3D, přes serial posíláme pozici x.y.z. Původní myšlenka byla posílat toto přes Grasshopper do rhinoceros a zobrazovat co člověk už oměril a jaká je aktuální pozice konce pera. Nelíbí se mi myšlenka vázanosti na jeden sw, ale spíš malý obslužný vlastní sw napsaný v pascalu a dále data exportovat jako mračna bodů nebo nedej bože nějaký exportovatelný/importovatelný formát dxf například. Otázka je, já to v tom sw zobrazovat na nějakém 3 d plátně , které by nedej bože umělo otočit, přiblížit atd scannovany objekt ( pouze body by klidně stačilo) ve wire režimu. Není nějaká komponent v podobě jednoduchého zobrazení 3d pole už někde hotová. Vlastně nevím, jak se zeptat Google, abych našel co nejlepší a relevantní řešení s ohledem neztratit x hodin hledání kravin.
Pokud mne někdo může nasměrovat/ nakopnout, byl bych vděčný.

Děkuji a doufám že jsem to napsal nějak pochopitelně.  prichy