RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Říjen 29 23:06:16 CEST 2021


:-) No asi tak…

Občas použiju balikovnu a vždycky komplikace. Naposled jsem si to nechal poslat do nějakýho Fortuna baru či co, kousek od metra. Říkám si, jé to je super, tam budou mít otevřeno večer. Ouha, večer tma. Ale podle cedulky mají mít otevřeno do 23. Přijdu tedy ráno v 9, kdy mají otvírat, cestou se stavím pro druhý balíček ze zásilkovny, v obchodě s oříšky. Bar zase nic. Zeptám se vedle v řeznictví, zda to normálně funguje, oni že jo. Čekám tedy ještě do 9:30, oříšky dojedené, pak jdu pracovat, barman má asi covid. Odpoledne přijde další SMS, že zásilka byla převedena do jiné balíkovny, jejíž adresa odpovídala poště. Vzhledem k tomu, že jsem pozdě odešel, tak jsem se taky pozdě vrátil, takže pošta měla už zavřeno. Další den jsem si to tedy konečně vyzved 5 minut pře zavřením:-)

V létě jsem si chtěl něco nechat poslat do Balíkovny v Kunžaku. Byla sice na mapě na stránce Balíkovny, u výběru dopravy na eshopu ale nebyla, nejbližší asi 20 km daleko. Smůla, bateku do foťáku jsem koupil o 100 dražší jinde a vyzved za 2 dny v zásilkovně co je nejblíž táboru.

PH

Od: Jan Kuba
My víme, že u Zahradníků je to všechno obráceně :-)

Schválně anketa:
ČP:     
Zásilkovna 

 u mě 10-30min, do minuty, když je někdo v obchodě max. 3-5 min..

pá 29. 10. 2021 v 20:17 odesílatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz> napsal:
Dnes jsem nesl jednu zásilku na poštu a druhou do Zásilkovny. Tak jsem to změřil. Na poště mi předání trvalo 45 sekund, než se uvolnilo okénko, kam jsem mohl zásilku vložit. V Zásilkovně jsem čekal 7,5 minuty, než pokladní odbavila předchozího zákazníka, a dále 1,5 minuty, než zásilku pípla do systému. Zásilka poštou bude u zákazníka v pondělí, zásilka Zásilkovnou bude u zákazníka nejdříve v úterý. Dále jsem zásilku vyzvedával, už jsem tedy byl na řadě, přesto jsem čekal 3,5 minuty, než ji přinesla odkudsi hodně zezadu.
 
Mimochodem, občas si nechávám poštovní zásilky ukládat v Balíkovně, protože třeba mám cestu kolem nebo nebudu odpoledne doma nebo chci zásilku dřív. Do Balíkovny přijde zásilka už ráno. Ještě než vstanu, většinou tak mezi 8. a 10. hodinou, spíš k té osmé. Do Zásilkovny později odpoledne. Dnes SMS přišla v 15:57.
 
Zásilka D+1 s ULN2803A byla odeslána a přišla včas. Zeptej se Oty. Pivo nechci, vypij si ho na počest České pošty. Starobrno stejně nepiju 😊
 
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jindrich Fucik
Ja se taky nemusim bat. Ja to mam s jistotou.
Viz napriklad ta zasilka, co jsem tu s ni machroval minule. Pokud mas jeji tracking, tak si ho prohledni.
Zasilka byla podle posty dorucena 20.10. Tak jsem ji 21.10. Zacal hledat. Pak mi ji 22.10. Donesli s tim, ze se nekdo spletl. V trackingu pribila radka s telefonnim cislem misto informace.
 
A ted otazka. Kolik jsem dostal vyjadreni? A kolikrat se nekdo omluvil?
 
Mimochodem, tu zasilku D+1 jsi uz odeslal?
---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 28. 10. 2021 22:47:07
Předmět: RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek) 
Zásilkovnu i přes problémy, které s ní jsou, zákazníkům nabízím. Ano, vyžaduji adresu sídla/bydliště pro daňový doklad. Pro Zásilkovnu to potřeba není, pokud se jedná o doručení na výdejní místo. 

V době covidu, kdy byly provozovny zavřené, to byl velký vopruz. V Ústí nad Labem máme víc výdejních míst a většina z nich byla nepoužitelná. Ta místa buď rovnou zavřela nebo omezila otvírací dobu třeba na hodinu denně. Navíc se každou chvíli měnila situace, místa zavírala, zásilky se různě přesouvaly a byl v tom bordel. Takže jsem na tu dobu Zásilkovnu na svém webu vypnul, protože mi tu zbylo snad jedno slušné místo. 

V porovnání s Českou poštou nic moc. Česká pošta trochu zkrátila otvírací dobu a vše fungovalo výborně. 

Když porovnám můj komfort jako odesílatele, tak Česká pošta vítězí. Data do systému dostanu ještě lépe, samozřejmě že elektronicky, pošta má API. Na poštu přijdu a hodím tam balíky bez front. Tedy ještě rychleji než v Zásilkovně. A nemusím se bát, že mi zásilku ztratí nebo zapřou. To u Zásilkovny ano. 

Petr Zahradník, počítačový expert 
e-mail: clexpert na clexpert.cz 
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000 
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz 
Petr Zahradník, Computer Laboratory 
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem 

-----Original Message----- 
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of David Obdrzalek 
Sent: Thursday, October 28, 2021 8:30 PM 
To: Hw-list na list.hw.cz 
Subject: Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek) 

Pokud se posílá Zásilkovnou na výdejní místo, vyplňuje se povinně číslo objednávky, jméno, {email a/nebo telefon}, hodnota, hmotnost. 

Možná, že v eshopech se adresa vyžaduje, protože tak to prostě doteď vždycky bylo, tak by to někdo musel upravit, že pro tenhle typ doručování to není potřeba, což by stálo peníze a čas a nebezpečí rozvrtání eshopu a za ten opruz to té firmu nestojí. 
A možná i pro generování faktur pro běžnou identifikaci kupujícího. (neobhajuji, nehádejte se se mnou, že to není potřeba) 

Zásilkovna je i pro podání pohodlná, malé věci se dají podat v téměř každém výdejním místě, kterých je teď fakt hodně hlavně ve městech - v lockdownu to bylo pro obchody výhodné, mohli mít otevřeno a měli aspoň nějakej kšeft, jestli to tak vydrží, kdo ví (teda doufám, že ten lockdown už nevydrží). Jen jednou se mi stalo, že mi to odmítli přijmout, že už jsou plní, ale spíš to byla lennost prodavače-zaměstnance v té trafice, bednu měl poloprázdnou, nehádal jsem se, jen jsem si řekl že holt dám vydělat jinému o dům vedle (kde jsem teda musel nejdřív naučit kuchaře, jak se zásilky přijímají, protože doteď je jen vydával a kolega co to umí byl pryč :-) ale pak jsem se tam i dobře naobědval) 

Doručení nemusí být nutně rychlé - už se mi párkrát stalo, že jsem něco posílal, ráno jsem to odevzdal a až o dva dny později se v systému objevilo, že to Zásilkovna přijala. Mezitím to leželo na tom výdejním místě, kam svoz Zásilkovny zřejmě nejezdí denně. Sice jsem viděl, že to odpípli, ale stav se tomu nezměnil, až když to předali tomu svozu, kdy zároveň naskočil příjem na podacím místě a stav se změnil z čekáme na předání zboží na na cestě (nebo jak to tam mají), každopádně pro zákazníka to vypadalo, že to zdržuje odesílatel. Případně se tam objeví, že to na výdejním místě přijali, ale do depa to dorazí až o několik dní později a podobně i na cílové straně, několik dní mezi posledním expedičním depem a výdejním místem nebo rozvozem není výjimečné. A taky to může skončit na jiném výdejním místě, než se zadá, stejně tak při doručování na adresu to po "adresát nezastíižen" někam přesměrujou. Ale zatím to vždycky nakonec dopadlo dobře a nic se mi neztratilo. Při podávání tak je největší výhoda, že pokud si předem vytisknu samolepku, tak podání samé je na dobrý den, tady je zásilka do Zásilkovny, nashledanou, přičemže se to na místě neplatí a časem přijde faktura. Fronta může být na poště i v jiném krámu, akorát že při podávání pro Zásilkovnu obvykle není potřeba tu frontu stát a jen se to podá prodavači a je to (zato na výdej jsem jednou stál frontu 35 minut a to jim to tam frčelo jak na drátkách, ale tak to v obchodě na sídlišti v podvečer holt snadno nastane). Jak to je s podáním na depu nevím, to mám z ruky. 

D.O. 

On 28 Oct 2021 at 19:26, Pavel Hudecek wrote: 
> Ono i kdyby to stálo víc, tak ten komfort je nesrovnatelnej. Nevím jak 
> je to jinde, ale tady mám pobočku zásilkovny 30 m a když se vydám 
> kterýmkoli směrem, budou do 100 m dvě. Takže si můžu vybrat blíž, nebo 
> třeba delší pozdější/dřívější otvírací dobu. 
> 
> Konkurence balíkovna nebo weido, je zanedbatelná. 
> 
> Zajímalo by mě, jak je to ze strany odesilatele, zda zásilkovna 
> požaduje adresu příjemce. Přijde mi otravné, že jí všude chtějí 
> vyplnit. Dávám tam vymyšlenou a do poznámky píšu, že je to zbytečné a otravné a že např. 
> Alze stačí mail a telefon. 
> 
> PH 
> 
> Od: Jan Kuba 
> Asi to není optimální, ale já Zásilkovně držím palce. Možná to 
> zoptimalizují... :-) Díky dceři, která ji už využívá dlouho jsem teď 
> poslal cca 20 balíků zásilkovnou a žádný problém zatím nebyl. 
> Úžasné je, že balík je podaný během půl minuty. Vždycky když jdu na ČP 
> , tak si nechávám tak 20 minut rezervu na čekání. A zjišťuji, že 
> většina zákazníků Zásilkovnu preferuje hlavně kvůli ceně. 
> 
> čt 28. 10. 2021 v 17:56 odesílatel René Damek <rene.damek na gmail.com> napsal: 
> Ergonomie dostává na prdel, alespoň z mého pohledu. Zvedat něco po 
> ramena a strkat to kamsi s nataženýma rukama, ani za zlatý prase. 
> RD 
> 
> st 27. 10. 2021 v 22:53 odesílatel Petr Zahradník 
> <clexpert na clexpert.cz> 
> napsal: 
> Ahoj přátelé, 
> 
> vraťme se na chvíli od nedostatku čipů k fungující elektronice. 
> Konkrétně k robotice. Zásilkovna s velkou slávou nasadila toto: 
> 
> https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/roboti-depo-trideni-zasilek-zas 
> ilkovna.A2110 
> 25_114608_ekoakcie_vebe 
> 
> Takhle vypadá nasazení podobných robotů v cizině: 
> 
> https://www.youtube.com/watch?v=jwu9SX3YPSk 
> https://www.youtube.com/watch?v=hzxlDE95XcY 
> 
> Co si o tom myslíte? 
> 
> Když se podívám na video Zásilkovny a porovnám ho s videi z ciziny, 
> tak na první pohled vidím, že ti chudáci zaměstnanci zvedají zásilky 
> ze země do výšky prsou, zasouvají je dopředu na roboty a rovnají je 
> opatrně na ten jejich pás. Musí to být pěkná pakárna. V cizině to mají 
> naopak, lidská práce se zásilkou je mnohem snazší. Zásilky lezou shora 
> a lidé je rychle hází na roboty dolů. 
> 
> Navíc si říkám, že kdybych to rozhodoval já, pořídil bych normální 
> pásovou třídicí linku. Tedy takhle, abych to upřesnil. Kdybych si 
> chtěl hrát, pořídil bych si autíčka, to ano. Ale kdybych chtěl něco, 
> co je velmi efektivní a rychlé, pořídil bych tu pásovku. 
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20211029/c68dacb8/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list