RE: RE: OT: ventilky s měřením tlaku

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pátek Říjen 29 09:02:26 CEST 2021


Když dojdu je kolu s analyzátorem a to trvale vysílá nějaký bordel, tak je celkem jasné, že ruší, a že to zahluší část dálkových ovládání v okolí je dáno kvalitou těch zařízení. Holt to všechno jeden a 433 MHz a kvalita přijímačů je slušně řečeno tristní.

Něco podobného jsme před lety řešili u velkého autosalonu, kde měsíc předávali auta zákazníkům v restauraci spolu s obědem pro zákazníka, protože na salonu jim nechodilo dálkové ovládání. Problém bylo zamáčknuté tlačítko toho nejlevnějšího bezdrátového zvonku na brance blízkého domu. Také to vysílalo trvale, a dokonce i na tom žádaném kmitočtu. Vyřešeno to bylo tak nádherně, že vysílač klidně mohl je trvale, ale přijímač přestal po chvilce zvonit – tedy blokovací časovač byl v přijímači a nikoliv ve vysílači. Když jsme to našli, tak nejdřív byli na dědu naštvaní, nakonec si ale dali říct a koupili mu za cenu jednoho oběda pro zákazníka nový lepší zvonek. Děda byl nadšený, protože se mu teď všichni dozvonili. :)

Od té doby jsem toho názoru, že na 433MHz u všech rádiových šuntů neplatí žádné obecné vlastnosti a zvyklosti, protože jsou to tak ošizené šmejdy, že se na to stačí jenom špatně podívat, aby to nefungovalo. Výjimek je hodně málo.

Tomáš OK2MTM

 

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of marian.hubinsky na elso.sk
Sent: Friday, October 29, 2021 8:45 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: RE: OT: ventilky s měřením tlaku

 

Pochybujem ze toto dokazali kolesa.
Ventilkove baterky by museli mat o tri rady viac energie.  

>A druhá zkušenost ze zimy před 3 lety (?) - pořádně zamrzlo a volal mi >kamarád, že neotevře dálkou ani jedno auto. Naštěstí alespoň do jednoho se >dostal klíčem a podařilo se mu ho pustit z kopce - po 100m už vše >fungovalo. Tak jsme vzali spektrální analyzátor a trošku se koukli na pásmo >a potom už hledali, co to tam trvale na 433 MHz vysílá - sousedovo zánovní >auto mělo čidla v kolech, a jak zamrzlo, tak tomu na dvou kolech odešly >baterky, čidlo se kouslo a vysílalo to trvale. Jedno čidlo po půl dnu přestalo, >když baterka definitivně umřela, druhé se vrátilo do normálního stavu za dva >dny, když se oteplilo. Čidla měla asi 6 let, podle stáří auta. Tomáš OK2MTM

s pozdravom
Marián Hubinský  
mobile:+421 905 652 001 <tel:905652001> 
Elso Philips Service, http://www.elso.sk

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20211029/6d51a9d9/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list