RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pátek Říjen 29 01:07:35 CEST 2021


No tak já si svůj eshop programuju sám podle toho, jak se mi to líbí 😊

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Thursday, October 28, 2021 11:59 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)

No to je jasné, otázka tedy zní, jak přesvědčit autory těch SW, aby pořadí změnili.

A ze strany mě jako zákazníka je pak otázka posunutá na jak přesvědčit provozovatele eshopů, že mají jejich autory žádat o upgrade na dobu zásilkovnovou:-)

PH

Od: V P<mailto:vvitty01 na seznam.cz>
Spousta mensich eshopu pouziva open source nebo predpripravene eshopy od placenych provideru. Tam to maji takhle... ne kazdy ma obrat takovy ze si muze dovolit platit vyvojare eshopu jako alza, mall a podobne velke firmy.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz<mailto:edizon na seznam.cz>>

Chyba je už v tom pořadí. Když nakupuju v Alze, vybírám napřed způsob dopravy.



Od: V P<mailto:vvitty01 na seznam.cz>

Jste si tak jist ze to jinym system nenabourava?

Jestli to nemuze byt treba tim ze mensi eshopy (vcetne me) maji jednotne pozadavky na registraci zakaznika s ohledem na to ze nasledne si muze vybrat jako dopravu osobni prevzeti, zasilkovnu, kuryra, postu, ppl, dpd... kdyz tam nekdo nechce z nejakeho duvodu zadat skutecnou adresu nic mu nebrani zadat nesmysl, pro me za me at tam napise ulici "Nereknu" a jmeno "Trhni Si!". Aspon se pak snaz pozna kdyz se zakaznik prihlasi znovu, rozmysli se ze misto Zasilkovny vybere PPL a pak se rozciluje ze jsme mu balik poslali na ulici "Novotneho" v Pardubicich kdyz preci bydli v Novakove v Pribrami a minule mu balicek dosel...



---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz<mailto:edizon na seznam.cz>>

No je mi jasný, že když se známe, tak to půjde:-)

Ale nenapadlo mě, že bych mohl takový požadavek poslat třeba hračkářství, nebo akvaristice.

Irituje mě to rozhodně u všech. Takovej obchod s oblečením, kterej normálně dává lístečky z pokladny, tomu to systém zaručeně nenabourává … jedinej smysl co mi to dává je, že se ty osobní údaje dají dráž prodat, než když by nabízeči tarifů ani nevěděli, jak osobu na druhým konci oslovit:-)

Možná by bylo zajímavý, kdybych si ty falešný jména a adresy evidoval a pak se volajících ptal stylem „Oslovujete mě Jaroslav Vomáčka, takže jste moje údaje koupili od…?“



Od: Petr Zahradník<mailto:clexpert na clexpert.cz>

Každá firma má nějaké procesy, které prostě fungují pro většinu objednávek. A jsou tedy automatizované. A jsou přizpůsobené té většině. Tedy kdyby takových jako ty byla většina, měl bych to i já. Ale jsi výjimka. No a já jako podnikatel umím s výjimkami pracovat velmi dobře. Takže toto se dá velmi jednoduše řešit tím, že do komentáře k objednávce napíšeš: „Nechci mít na dokladu své jméno.“ a nějak se domluvíme 😊 Všechno jde, když se chce.





From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz<mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>> On Behalf Of Pavel Hudecek

Jako zákazník bych velmi ocenil anonymní daňový doklad jako ze sámošky.



Často něco koupím a teprve dodatečně se rozhoduji, zda to bude moje hračka, nebo to odnesu do DDM mezi věci na kroužky a tam si to nechám proplatit. Když je na dokladu moje jméno a chci to proplatit, musím na to vydat vlastní fakturu, což je opruz navíc.



PH



Od: Petr Zahradník<mailto:clexpert na clexpert.cz>

Zásilkovnu i přes problémy, které s ní jsou, zákazníkům nabízím. Ano, vyžaduji adresu sídla/bydliště pro daňový doklad. Pro Zásilkovnu to potřeba není, pokud se jedná o doručení na výdejní místo.



V době covidu, kdy byly provozovny zavřené, to byl velký vopruz. V Ústí nad Labem máme víc výdejních míst a většina z nich byla nepoužitelná. Ta místa buď rovnou zavřela nebo omezila otvírací dobu třeba na hodinu denně. Navíc se každou chvíli měnila situace, místa zavírala, zásilky se různě přesouvaly a byl v tom bordel. Takže jsem na tu dobu Zásilkovnu na svém webu vypnul, protože mi tu zbylo snad jedno slušné místo.



V porovnání s Českou poštou nic moc. Česká pošta trochu zkrátila otvírací dobu a vše fungovalo výborně.



Když porovnám můj komfort jako odesílatele, tak Česká pošta vítězí. Data do systému dostanu ještě lépe, samozřejmě že elektronicky, pošta má API. Na poštu přijdu a hodím tam balíky bez front. Tedy ještě rychleji než v Zásilkovně. A nemusím se bát, že mi zásilku ztratí nebo zapřou. To u Zásilkovny ano.



-----Original Message-----

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz<mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>> On Behalf Of David Obdrzalek

Pokud se posílá Zásilkovnou na výdejní místo, vyplňuje se povinně číslo objednávky, jméno, {email a/nebo telefon}, hodnota, hmotnost.



Možná, že v eshopech se adresa vyžaduje, protože tak to prostě doteď vždycky bylo, tak by to někdo musel upravit, že pro tenhle typ doručování to není potřeba, což by stálo peníze a čas a nebezpečí rozvrtání eshopu a za ten opruz to té firmu nestojí.

A možná i pro generování faktur pro běžnou identifikaci kupujícího. (neobhajuji, nehádejte se se mnou, že to není potřeba)



Zásilkovna je i pro podání pohodlná, malé věci se dají podat v téměř každém výdejním místě, kterých je teď fakt hodně hlavně ve městech - v lockdownu to bylo pro obchody výhodné, mohli mít otevřeno a měli aspoň nějakej kšeft, jestli to tak vydrží, kdo ví (teda doufám, že ten lockdown už nevydrží). Jen jednou se mi stalo, že mi to odmítli přijmout, že už jsou plní, ale spíš to byla lennost prodavače-zaměstnance v té trafice, bednu měl poloprázdnou, nehádal jsem se, jen jsem si řekl že holt dám vydělat jinému o dům vedle (kde jsem teda musel nejdřív naučit kuchaře, jak se zásilky přijímají, protože doteď je jen vydával a kolega co to umí byl pryč :-) ale pak jsem se tam i dobře naobědval)



Doručení nemusí být nutně rychlé - už se mi párkrát stalo, že jsem něco posílal, ráno jsem to odevzdal a až o dva dny později se v systému objevilo, že to Zásilkovna přijala. Mezitím to leželo na tom výdejním místě, kam svoz Zásilkovny zřejmě nejezdí denně. Sice jsem viděl, že to odpípli, ale stav se tomu nezměnil, až když to předali tomu svozu, kdy zároveň naskočil příjem na podacím místě a stav se změnil z čekáme na předání zboží na na cestě (nebo jak to tam mají), každopádně pro zákazníka to vypadalo, že to zdržuje odesílatel. Případně se tam objeví, že to na výdejním místě přijali, ale do depa to dorazí až o několik dní později a podobně i na cílové straně, několik dní mezi posledním expedičním depem a výdejním místem nebo rozvozem není výjimečné. A taky to může skončit na jiném výdejním místě, než se zadá, stejně tak při doručování na adresu to po "adresát nezastíižen" někam přesměrujou. Ale zatím to vždycky nakonec dopadlo dobře a nic se mi neztratilo. Při podávání tak je největší výhoda, že pokud si předem vytisknu samolepku, tak podání samé je na dobrý den, tady je zásilka do Zásilkovny, nashledanou, přičemže se to na místě neplatí a časem přijde faktura. Fronta může být na poště i v jiném krámu, akorát že při podávání pro Zásilkovnu obvykle není potřeba tu frontu stát a jen se to podá prodavači a je to (zato na výdej jsem jednou stál frontu 35 minut a to jim to tam frčelo jak na drátkách, ale tak to v obchodě na sídlišti v podvečer holt snadno nastane). Jak to je s podáním na depu nevím, to mám z ruky.



D.O.



On 28 Oct 2021 at 19:26, Pavel Hudecek wrote:

> Ono i kdyby to stálo víc, tak ten komfort je nesrovnatelnej. Nevím jak

> je to jinde, ale tady mám pobočku zásilkovny 30 m a když se vydám

> kterýmkoli směrem, budou do 100 m dvě. Takže si můžu vybrat blíž, nebo

> třeba delší pozdější/dřívější otvírací dobu.

>

> Konkurence balíkovna nebo weido, je zanedbatelná.

>

> Zajímalo by mě, jak je to ze strany odesilatele, zda zásilkovna

> požaduje adresu příjemce. Přijde mi otravné, že jí všude chtějí

> vyplnit. Dávám tam vymyšlenou a do poznámky píšu, že je to zbytečné a otravné a že např.

> Alze stačí mail a telefon.

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20211028/c1e1576d/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list