RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
Pavel Hudecek
edizon na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 28 22:35:14 CEST 2021
No je mi jasný, že když se známe, tak to půjde:-)
Ale nenapadlo mě, že bych mohl takový požadavek poslat třeba hračkářství, nebo akvaristice.
Irituje mě to rozhodně u všech. Takovej obchod s oblečením, kterej normálně dává lístečky z pokladny, tomu to systém zaručeně nenabourává … jedinej smysl co mi to dává je, že se ty osobní údaje dají dráž prodat, než když by nabízeči tarifů ani nevěděli, jak osobu na druhým konci oslovit:-)
Možná by bylo zajímavý, kdybych si ty falešný jména a adresy evidoval a pak se volajících ptal stylem „Oslovujete mě Jaroslav Vomáčka, takže jste moje údaje koupili od…?“
PH
Od: Petr Zahradník
Každá firma má nějaké procesy, které prostě fungují pro většinu objednávek. A jsou tedy automatizované. A jsou přizpůsobené té většině. Tedy kdyby takových jako ty byla většina, měl bych to i já. Ale jsi výjimka. No a já jako podnikatel umím s výjimkami pracovat velmi dobře. Takže toto se dá velmi jednoduše řešit tím, že do komentáře k objednávce napíšeš: „Nechci mít na dokladu své jméno.“ a nějak se domluvíme 😊 Všechno jde, když se chce.
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Jako zákazník bych velmi ocenil anonymní daňový doklad jako ze sámošky.
Často něco koupím a teprve dodatečně se rozhoduji, zda to bude moje hračka, nebo to odnesu do DDM mezi věci na kroužky a tam si to nechám proplatit. Když je na dokladu moje jméno a chci to proplatit, musím na to vydat vlastní fakturu, což je opruz navíc.
PH
Od: Petr Zahradník
Zásilkovnu i přes problémy, které s ní jsou, zákazníkům nabízím. Ano, vyžaduji adresu sídla/bydliště pro daňový doklad. Pro Zásilkovnu to potřeba není, pokud se jedná o doručení na výdejní místo.
V době covidu, kdy byly provozovny zavřené, to byl velký vopruz. V Ústí nad Labem máme víc výdejních míst a většina z nich byla nepoužitelná. Ta místa buď rovnou zavřela nebo omezila otvírací dobu třeba na hodinu denně. Navíc se každou chvíli měnila situace, místa zavírala, zásilky se různě přesouvaly a byl v tom bordel. Takže jsem na tu dobu Zásilkovnu na svém webu vypnul, protože mi tu zbylo snad jedno slušné místo.
V porovnání s Českou poštou nic moc. Česká pošta trochu zkrátila otvírací dobu a vše fungovalo výborně.
Když porovnám můj komfort jako odesílatele, tak Česká pošta vítězí. Data do systému dostanu ještě lépe, samozřejmě že elektronicky, pošta má API. Na poštu přijdu a hodím tam balíky bez front. Tedy ještě rychleji než v Zásilkovně. A nemusím se bát, že mi zásilku ztratí nebo zapřou. To u Zásilkovny ano.
-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of David Obdrzalek
Pokud se posílá Zásilkovnou na výdejní místo, vyplňuje se povinně číslo objednávky, jméno, {email a/nebo telefon}, hodnota, hmotnost.
Možná, že v eshopech se adresa vyžaduje, protože tak to prostě doteď vždycky bylo, tak by to někdo musel upravit, že pro tenhle typ doručování to není potřeba, což by stálo peníze a čas a nebezpečí rozvrtání eshopu a za ten opruz to té firmu nestojí.
A možná i pro generování faktur pro běžnou identifikaci kupujícího. (neobhajuji, nehádejte se se mnou, že to není potřeba)
Zásilkovna je i pro podání pohodlná, malé věci se dají podat v téměř každém výdejním místě, kterých je teď fakt hodně hlavně ve městech - v lockdownu to bylo pro obchody výhodné, mohli mít otevřeno a měli aspoň nějakej kšeft, jestli to tak vydrží, kdo ví (teda doufám, že ten lockdown už nevydrží). Jen jednou se mi stalo, že mi to odmítli přijmout, že už jsou plní, ale spíš to byla lennost prodavače-zaměstnance v té trafice, bednu měl poloprázdnou, nehádal jsem se, jen jsem si řekl že holt dám vydělat jinému o dům vedle (kde jsem teda musel nejdřív naučit kuchaře, jak se zásilky přijímají, protože doteď je jen vydával a kolega co to umí byl pryč :-) ale pak jsem se tam i dobře naobědval)
Doručení nemusí být nutně rychlé - už se mi párkrát stalo, že jsem něco posílal, ráno jsem to odevzdal a až o dva dny později se v systému objevilo, že to Zásilkovna přijala. Mezitím to leželo na tom výdejním místě, kam svoz Zásilkovny zřejmě nejezdí denně. Sice jsem viděl, že to odpípli, ale stav se tomu nezměnil, až když to předali tomu svozu, kdy zároveň naskočil příjem na podacím místě a stav se změnil z čekáme na předání zboží na na cestě (nebo jak to tam mají), každopádně pro zákazníka to vypadalo, že to zdržuje odesílatel. Případně se tam objeví, že to na výdejním místě přijali, ale do depa to dorazí až o několik dní později a podobně i na cílové straně, několik dní mezi posledním expedičním depem a výdejním místem nebo rozvozem není výjimečné. A taky to může skončit na jiném výdejním místě, než se zadá, stejně tak při doručování na adresu to po "adresát nezastíižen" někam přesměrujou. Ale zatím to vždycky nakonec dopadlo dobře a nic se mi neztratilo. Při podávání tak je největší výhoda, že pokud si předem vytisknu samolepku, tak podání samé je na dobrý den, tady je zásilka do Zásilkovny, nashledanou, přičemže se to na místě neplatí a časem přijde faktura. Fronta může být na poště i v jiném krámu, akorát že při podávání pro Zásilkovnu obvykle není potřeba tu frontu stát a jen se to podá prodavači a je to (zato na výdej jsem jednou stál frontu 35 minut a to jim to tam frčelo jak na drátkách, ale tak to v obchodě na sídlišti v podvečer holt snadno nastane). Jak to je s podáním na depu nevím, to mám z ruky.
D.O.
On 28 Oct 2021 at 19:26, Pavel Hudecek wrote:
> Ono i kdyby to stálo víc, tak ten komfort je nesrovnatelnej. Nevím jak
> je to jinde, ale tady mám pobočku zásilkovny 30 m a když se vydám
> kterýmkoli směrem, budou do 100 m dvě. Takže si můžu vybrat blíž, nebo
> třeba delší pozdější/dřívější otvírací dobu.
>
> Konkurence balíkovna nebo weido, je zanedbatelná.
>
> Zajímalo by mě, jak je to ze strany odesilatele, zda zásilkovna
> požaduje adresu příjemce. Přijde mi otravné, že jí všude chtějí
> vyplnit. Dávám tam vymyšlenou a do poznámky píšu, že je to zbytečné a otravné a že např.
> Alze stačí mail a telefon.
>
> PH
>
> Od: Jan Kuba
> Asi to není optimální, ale já Zásilkovně držím palce. Možná to
> zoptimalizují... :-) Díky dceři, která ji už využívá dlouho jsem teď
> poslal cca 20 balíků zásilkovnou a žádný problém zatím nebyl.
> Úžasné je, že balík je podaný během půl minuty. Vždycky když jdu na ČP
> , tak si nechávám tak 20 minut rezervu na čekání. A zjišťuji, že
> většina zákazníků Zásilkovnu preferuje hlavně kvůli ceně.
>
> čt 28. 10. 2021 v 17:56 odesílatel René Damek <rene.damek na gmail.com> napsal:
> Ergonomie dostává na prdel, alespoň z mého pohledu. Zvedat něco po
> ramena a strkat to kamsi s nataženýma rukama, ani za zlatý prase.
> RD
>
> st 27. 10. 2021 v 22:53 odesílatel Petr Zahradník
> <clexpert na clexpert.cz>
> napsal:
> Ahoj přátelé,
>
> vraťme se na chvíli od nedostatku čipů k fungující elektronice.
> Konkrétně k robotice. Zásilkovna s velkou slávou nasadila toto:
>
> https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/roboti-depo-trideni-zasilek-zas
> ilkovna.A2110
> 25_114608_ekoakcie_vebe
>
> Takhle vypadá nasazení podobných robotů v cizině:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=jwu9SX3YPSk
> https://www.youtube.com/watch?v=hzxlDE95XcY
>
> Co si o tom myslíte?
>
> Když se podívám na video Zásilkovny a porovnám ho s videi z ciziny,
> tak na první pohled vidím, že ti chudáci zaměstnanci zvedají zásilky
> ze země do výšky prsou, zasouvají je dopředu na roboty a rovnají je
> opatrně na ten jejich pás. Musí to být pěkná pakárna. V cizině to mají
> naopak, lidská práce se zásilkou je mnohem snazší. Zásilky lezou shora
> a lidé je rychle hází na roboty dolů.
>
> Navíc si říkám, že kdybych to rozhodoval já, pořídil bych normální
> pásovou třídicí linku. Tedy takhle, abych to upřesnil. Kdybych si
> chtěl hrát, pořídil bych si autíčka, to ano. Ale kdybych chtěl něco,
> co je velmi efektivní a rychlé, pořídil bych tu pásovku.
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20211028/c40c927b/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list