chipy nejsou

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Středa Říjen 27 11:29:24 CEST 2021

Wafer vs počet čipů je jen optimalizace a ne radikálnost. Dnes se vyrábí
ty atmegy a prodávají  s tou 130nm technologií. Navíc výkonové prvky
stejně budou ptřebovat větší plochu, tam si nepomůžete. Další podpůrné
obvody jako dc měniče, stabilizátory, oz určitě nepotřebují 3nm, ale
víc. Je tam i nějaký technologický okraj... .

Wafer pro hrubší technologii bude levnější, bude i méně čistý než
potřeba 3nm.

Ono se musí rozhodnot, zda nějaký čip nebo žádný čip. Dnes jsme v
evropě, že nemáme skoro nic. Pokud budeme vyrábět, tak určitě odebereme
těm méně populárním čipům a zmenšíme závislost, pro řídící prvky ty čipy
budou asi dostatečné a nezávislé. Jen musí být ten odběr... .

Jirka