PVE ma mori?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Říjen 25 07:41:58 CEST 2021

On Mon, 25 Oct 2021, Petr Labaj wrote:

> Ale je fakt, že jsem obecně nedůvěřivý. Takže třeba nevěřím dokonce ani
> tomu, že vzestup hladin moří o 2mm pozabíjí všechny Polynézany.

To s tim vzestupem hladiny mori je obzvlast alarmujici. Hladina more
stoupla od posledni doby ledove (10000 let) o 120 metru. To je cca
120cm za stoleti, coz lze oznacit za normalni vzestup. A ted prijde
nekdo kdo to oznaci za problem zpusobeny clovekem.

> Samozřejmě pěkné problémy na té Sahaře by byly nejen s politickou
> nestabilitou, ale i s vysokou teplotou, což soláry zrovna nemilují. A s
> prašností. Chtělo by to namontovat smetákové stěrače s ofukem.

Videl jsem dokument nejake ceske neziskovky co chtela zlepsovat zivot
lidi v africe. Sehnali penize, nakoupili material (panely,akumulatory,
stridace,kabely) a sehnali dobrovolniky co to tam sli za byt a stravu
smontovat.

Vybrali nejakou vesnici, tam to uspesne dali do provozu ze na kazde
chaloupce byl solar s menicem a AKU, proskolili nejakeho mistniho
aby se o to staral. Vse bylo krasne a ruzove.

Za cas jim tam odsud nekdo volal ze to vubec nefunguje. Tak se tam
znovu vypravili. Cerni soudruzi napred prestali platit tomu cloveku
co to mel na starosti a pak doslo k prerozdelovani. Bohatsi tem
chudsim sebrali akumulatory a dalsi vybaveni a nejak to dolepili do
svych instalaci aby meli vic, ovsem udelali to tak dobre ze jim
vyhorely stridace. Takze funkcnich zustalo jen par instalaci,
nikdo samozrejme nic neudrzoval, proste at se nekdo postara.