Re: RE: PVE ma moøi?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Říjen 24 22:38:02 CEST 2021

> Nekde jsem slysel ze ektrinou ze solaru by se nahrival pisek a v nem
> umisteny trubkovy kolektor by pak daval paru pro turbiny.

Aha, ale asi nie pri fotovoltaike v mori, ze... :-)

Ale ano, pred par rokmi sa vehementne vykrikovalo o solaroch na Sahare, ale
stacilo par menej stabilnych (citaj: pomerne beznych) rokov v severnej
Afrike aby tento napad vysumel.

S tym pieskom by som si nebol uplne isty kvoli zrejme mizernej tepelnej
vodivosti, ale mozno existuju nejake finty to obist. Kazdopadne momentalne
jedina prakticky fungujuca forma akumulacie (mimo precerpavaciek) je
zohrievanie roztavenej soli
https://en.wikipedia.org/wiki/Gemasolar_Thermosolar_Plant

wek