Re: OT: uchycení solárních panelů na ploché střeše

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Říjen 22 13:32:28 CEST 2021

Zavisi na frekvencii, na ktoru je parabola pouzivana a rychlosti vetra.

Cim vyssia radiova frekvencia, tym mensie mozu byt dierky, plocha musi byt
presnejsia ...  ( v antennej technike je vsetko vztahovane k vlnovej dlzke,
jej zlomkom a nasobkom  )
Od isteho rozmeru dier (malych) a istej rychlosti vetra sa aj dierovana
plocha sprava ako plna - vzduch takmer neprechadza dierami.

Podobne ako pri velkej tlacenici cez viacere dvere z kina/stadiona - ludia
sa od isteho prudu "zaseknu" a priepustnost  cez otvory/dvere/brany prudko
klesne, aj ked otvor moze byt ovela vacsi ako je prechadzajuci element
(clovek).
Napr. na ludi a evakuaciu su pekne studie v leteckej doprave - daju sa
najst.
Nejake rozsirenie chodbicky v lietadle o asi 3 cm dokazalo skratit cas
evakuacie lietadla na 1/2 povodneho.
Myslim, ze sa tomu venovala aj jedna epizoda leteckych katastrof.

Dodo

pi 22. 10. 2021 o 11:06 Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com> napísal(a):