[OT] webshopy a DPH --> RE: JLCPCB a DPH

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Říjen 19 15:22:35 CEST 2021

Je někde česky vysvětleno, co všechny ty zkratky znamenají?

Mimochodem, scintilátor z USA, ze sousedního tématu, dopadl zatím takhle:
Price 	$60.00
Shipping 	$59.88
Import charges 	$30.20
 ------------------------------
Total charged	$150.08

Což je zajímavej rozdíl oproti foťáku z Japonska, kde to vypadalo takhle:
1 item	US $150.00
Shipping	Free
VAT*	US $31.50
------------------------------
Order total	US $181.50
*VAT collected by eBay on this transaction based on applicable laws.
A ještě je na tý dodatečný faktuře „Fakturovaná váha 5 kg“, což je u kapesního foťáčku poněkud divný. To je jako „do 5 kg“, nebo chyba?

Chápu správně, že tentokrát jsem zaplatil jakési importní poplatky a kdyby dopravce zas chtěl něco připlácet, mám protestovat?

PH

Od: Jindrich Fucik
V tom případě na to neumím odpovědět.
Tedy v současném stavu se při volbě doručení neuvádí incoterm.
Já měl za to, že Free Shipping znamená DAP, ale s tím, jak začali připočítávat různé přirážky, tak se dostávají blíž k DDP, ale nevím, jestli je to jako DDP nárokovatelné.
Vlastně s českou poštou se spíš dostáváme do CPT, nebo CIP, protože od předání české poště je to čistá magie.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
Tímto se tedy vracím ke svému původním dotazu, zda se dá nějak na Ebay a Ali udělat DDP?

PH

Od: Jindrich Fucik
Tak zrovna u toho eBay, pokud to takhle rozepíšou, tak bych to reklamoval.
Tedy asi ti to moc nepomůže, ale pokusil bych se o to. Podle mého názoru někdo něco vykázal špatně. IMHO eBay špatně vykázala, že proběhlo zdanění a pak to fedex danil podruhé.
A nebo to zvojtil fedex.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
Tak takhle se na ně musí:-)
Díky moc.

Dá se tohle nějak praktikovat i u Ali a Ebay?
Zrovna tu mám fakturu od Fedexu na 1112 Kč. Přišla v obálce poštou.

257 „Poplatek za platbu předem“
855 „DPH původní“

Byl to foťák za 150 USD z Japonska.

Přitom ale celkem kartou placeno 181.50, ve výpisu na Ebay je ještě:
31.50 „VAT collected by eBay on this transaction based on applicable laws“

Pro mě je to zatím jak loterie. Třeba rengenka z Ruska za 120 USD přišla bez doplácení, bazarový boty z USA za 60 s dopravou, jsem si radši měl koupit nový tady za 3000 Kč, teda kdyby je měli… (ale to bylo ještě s další loterií zvanou přeposílací služba) Na druhou stranu, „used“ byly zdá se tak max jednou, takže nakonec dobrý.

PH