solarni panely v zime

Neděle Říjen 17 16:06:30 CEST 2021

Technicky sice máte pravdu, ale... pokud si pořídím soláry s baterkou,
jeden měnič na nabíjení baterky, druhý z baterky dělá 230V a přebytky
budu dávat do sítě, vyjde mě to podstatně dráž, než jeden měnič
připojený paralelně k síti a někdy to teče do baráku a někdy ven. I když
mě teď vlastně napadá že pokud to není ten pravý net metering, asi budou
vyžadovat dva elektroměry (pro výrobu a pro spotřebu) a nejspíš mě
jakýmisi fígly s cenama donutí, že se ty dvě čísla nedají tak jednoduše
odečíst a stejně nakonec budu složitě kombinovat, co jde ze solárů a co
ze sítě. Pokud ty přebytky do sítě dávat nebudu, tu energii zahodím.
Takže lepší z toho zachovat aspoň něco.

Anděl