solarni panely v zime

Sobota Říjen 16 23:58:49 CEST 2021

Vždycky když vykoukne sluníčko, říkám si jak si pořídím solární panely a
budu s nima přiživovat napájení TČ. Pak se zatáhne a říkám si, že to
nemá smysl... Ono to "přitápění solárama" přes TČ s COP 4 až 5 je
vlastně energeticky efektivnější, než jak se lidi snažili přitápět
solárníma kolektorama na ohřev vody. Navíc je to jednodušší a levnější.

Jak je to vlastně s podmínkama pro připojení solárního systému k síti?
Dřív chtěli, aby měl člověk baterii, Bohemia Energy už nabízela soláry
bez baterky - že to dodají a zařídí příslušná povolení. Takže to už u
nás jde? Někteří prodejci energií nabízeli už dřív "virtuální baterii" a
když jsem se na to zběžně díval, vrátilo se člověku asi polovina
energie, než kolik jí do sítě dodal. Než vymýšlet složitosti, měniče bez
přetoků a řešit co s energií, kterou nemáte kam dát, třeba by to bylo
nakonec rozumné řešení.

Anděl