OT: zemni kolektor pro TC pro vytapeni skleniku

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Říjen 16 09:10:41 CEST 2021

Já zkusil použít jímku na dešťovou vodu. Má 7m3, je betonová v hloubce
cca 2m. Namotal jsem po stěnách 100m PexAlPex 18mm. Dokáže to trvale
dávat 2kW a nejnižší teplota je začátkem března cca 3 stC. Pak už to
nemá smysl, v té době druhé čerpadlo vzduch-voda už má většinou lepší
topný faktor.

Asi by to v zimě dalo i víc, než 2kW.

Martin Záruba