OT maly mikrotik s externi antenou

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Pátek Říjen 15 07:25:13 CEST 2021

Zdravím,

to je velmi těžké takto vzdáleně. Z praxe připojení na krátkou
vzdálenost 60M přes 802.11ac, při připojení na 1.5km v prostoru mimo
město, řídce osídleném 5M při 802.11n a stejné zařízení 802.11ac 35M.
Dříve na tuto vzdálenost jelo i 60M, ale nyní je všude tolik wifi, že
nejede touto rychlostí. Pokud to máte někde ve městě, tak se nemusíte
vůbec připojit. Pokud to máte přes stromy, tak jakmile zmoknou, zasněží,
tak jste ko. Pokud pojedete na 60G frekvenci a bude mlha, tak jste taky
ko. Směrové spoje jsou o něco lépe, ale všesměry... . Zase u směrových
spojů chcete více propustnost, tak je to problém taky.

Ta Vaše kamera může brát kolik 5M tok nebo 20M tok ? Na 802.11n pojedete
třeba 20M na krátkou vzdálenost a pokud Vás tam bude víc ? Taky neznáte
infrastrukturu, jak jsou ty ap mezi sebou propojena, pokud to je přes
wifi jen posílením, tak může být problém o krok dál.

V mikrotiku se dá měřit nastavíte server, klient a zkusíte propustnost,
tak to zkuste k AP a klidně mezi body,... . Následně budete vědět víc a
přesněji. Nicméně jakmile někdo v okolí začne vysílat, tak je to zase
jinde. Musíte toho prozkoumat a zvážit víc. Zkusit provozovat, ale
nemusí to být 100%.

Jirka