mereni spotreby elektriky - navazani na velkoobchodni ceny

ajtservis info na ajtservis.cz
Čtvrtek Říjen 14 05:43:10 CEST 2021

tady je zasadni rozdil, ze ty penize fyzicky(skoro) jsou, muzu je nekam
dat, pak je realne pouzit atd. ale tahle elektrika ve skutecnosti
existje jen ve chvili kdy ji nekdo vyrabi. proto je i "nesmysl" co pise
koleda Andel, v lete ji od Vas vykoupime, v zime vratime. je to vsechno
jen spekulace a hra s virtualnem. kdyz dneska vypnu elektrarny, muze mit
kazdej nakoupeno a nasmlouvano co chce, ale ta elektrika proste nebude
:-) topim elektrikou co pamatuju, tedy +18 roku, byl jsem normalne u
CEZu, na fakture byla cena VT/NT + jistic. jasny jak facka. obcas nam
pustili teplo na cely vykend, bez prestavek, ale to byla asi tak
nejvetsi revoluce te doby. pak nekdo vymyslel oddeleni distribuce +
nejakej umelej "TRH" a burzu pro obchodovani. na zapade zelenejm letos
moc nefouklo a nesvitilo(OZE - Obcasny Zdroj Energei), dohnalo se to
uplne normalne uhli/jadro/plyn, ale podle genialniho vzorce a kvot pro
sikanu dodavatelu elektriky to vystrelilo cenu emisnich povolenek na
60E. obchodnici zacali tusit kam to pujde a  kdyz navic zacala po covidu
EU makat a pustila stroje, tak se obchodnici pojistili nakupem dopredu,
aby si udrzeli cenu. poptavka vetsi, cena vetsi, obchodnici s "nicim" co
spekulovali jsou v pr...i. a geniove z EK co vypocitali, ze ta cena
povolenek postupne vzroste do roku 2050 AZ na 50E, ted mudrujou co s
tim. kde asi soudruzi z NDR udelsli chybu.
t.

AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65
Velemín