mereni spotreby elektriky - navazani na velkoobchodni ceny

Středa Říjen 13 23:44:40 CEST 2021

nojo, k BE jsem přešel asi před 2 měsíci :-( No né že by mě ta energie
zruinovala, s nízkoenergetickým barákem a s TČ voda-voda (COP přes 5)
jsem stále v pohodě. Ale jen tak z principu koukám po nějakých solárech.
BE umožňovala i provoz bez baterie s výkupem přebytků, ČEZ vždycky trval
na baterii. Nesledujete to někdo - nemáte s tím zkušenosti? Jde to teď i
u ČEZu bez baterie? V době, kdy je velký tlak na pořizování fotovoltaiky
na střechách, mi připadá jako nesmysl kupovat měnič co zabraňuje
přetokům do sítě, jen proto, že povolování  je složité...
Jaké jsou požadavky na měnič, který je možné přifázovat k síti? Nějaká
norma, které musí vyhovovat, certifikace, nebo seznam schválených typů?

Vždycky jsem měl za to, že když už soláry, musí energie z nich být 100%
na něco využitá. Nedávno tady proběhl odkaz na ten český energeticky
soběstačný dům a uvědomil jsem si, že vlastně ten pán má pravdu. Soláry
jsou relativně levné, má toho tam naskládanou celou jižní půlku střechy
a má tam velkou rezervu, spoustu energie nevyužije. No než pořizovat
baterku a nabíjecí MPPT měnič, střídač připojený rovnou do sítě je
vlastně elegantní řešení. I kdyby mi zpátky měli přes "virtuální
baterii" té energie vrátit polovinu. Pokud bych mohl energii dodávat v
létě a pak bych si ji v zimě mohl aspoň z části vybrat, bylo by to
super. Holt zdražení elektriky neberu jako katastrofu, ale jako výzvu...

Anděl