mereni spotreby elektriky - navazani na velkoobchodni ceny

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Středa Říjen 13 20:20:39 CEST 2021

Zálkadní pravido kapitalismu zní: zisk je soukromý, ztráty veřejné. A
pokud ani to nestačí, pak pro některé přichází v úvahu i metoda "too big
to fall" (u nás třeba Škodovka, banky...)

Aby to tak rychle položilo firmu s miliardovým obratem, tak to znamená
jediné - že museli nakupovat na short (sázka na pokles ceny) a s velkou
pákou.

Tady to vypadá že mnohem větší pes než BE... sázel napřed na růst
(futures, tj klasická burza jak ji znáte z filmů) a pak na pokles (short
- prodá zboží které má půjčené od někoho jiného a pak mu ho vrátí -
koupí mu ho až když stojí málo)
https://www.kurzy.cz/komodity/cena-elektriny-graf-vyvoje-ceny/

Někdo s podobným vlivem jako když Elon napřed zavrhne bitkoiny a pak je
zase chce.

Shortování je zvláštní svět - proto se kupř.. před rokem a půl prodávala
ropa na burze za záporné ceny, protože se blížil den zúčtování a všichni
spekulanti by si tu naftu co shortovali a neprodali, museli fyzicky
koupit, protože se jí kvůli lockdownu prodávalo o něco méně.