Re: OT Topný faktor klimatizace vs výška

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Říjen 11 20:49:34 CEST 2021

To je jeden problém.

Ale pak je tu ještě druhý, který se týká použití klimatizace k topení:
Klimatizace, jako každé tepelné čerpadlo vzduch-xxx musí v režimu topení
při venkovní teplotě okolo 0 a méně odmrazovat. Jenže vzduch-vzduch
(tedy klimatizace) moc nemá čím. Pokud by totiž odmrazovala obvyklým
způsobem, začne na Vás funět ledový vzduch. Takže jediné, co zbývá, je
zastavit ventilátor vnitřní jednotky a odmrazovat jen ztrátovým teplem
kompresoru. Pochopitelně efektivita takového odmrazování je výrazně horší.

Martin Záruba