chipy nejsou
Miroslav Mraz
mrazik na volny.cz
Čtvrtek Říjen 7 20:38:16 CEST 2021
Co za čipy (resp. jádra) se vlastně nejvíc používá ? Někde jsem zahlédl,
že stále ještě frčí Z80, protože je zavedená. Ta 4-jádra bych chápal pro
nějaké grafické UI, pro řízení něčeho v reálném čase si to moc nedovedu
představit. Ono už je dost problematické použít nějaký ten RTOS, data na
haldě a podobné věci které nejsou úplně deterministické.
Mrazík
Dne 07. 10. 21 v 19:18 Jaroslav Buchta napsal(a):
> Tak jinak, kdyz jsme kolem funkcni bezpecnosti neco resili, tak jsme
> nasli, ze treba STM32F0 ma certifikaty pro SIL2 a za nejakych podminek
> snad i SIL3 To bude v autech asi zakladni. Vyssi rady byly v procesu ale
> CM4 jeste nic.
> Ma to vubec nejake existujici ctyr+ jadro ktere se da koupit za rozumnou
> cenu? Overenou spolehlivost jak z hlediska funkce tak casu a za
> extremnich podminek? Ty moderni cipy jsou hlavne o multimediich,
> konektivite a grafice, to je pro oklynka a ABS celkem naprd.
> A Mana ma IMHO taky docela rozumny pristup...
>
> Dne 07.10.2021 v 19:09 Petr Labaj napsal(a):
>> No a proč by neměly mít, když nebudou proudově ani napěťové přetěžované?
>> Navíc tím jemným procesem i na nepatrný čip můžou udělat více
>> redundantních struktur.
>> Ti autaři životností taky argumentují, že "je to nevyzkoušené".
>> Ale jestli to není spíš jenom výmluva, když jednoduše a prostě
>> neinovují. Ale nakonec asi nemají proč.
>> Něco jako když Máňa ze špuntárny se nebude očkovat, protože je ta
>> vakcína dlouhodobě nevyzkoušená.
>>
>> PL
>>
>> Dne 7.10.2021 v 9:00 Jaroslav Buchta napsal(a):
>>> Pri te prilezitosti me napadlo, jestli cipy s nanometrovou geometrii
>>> budou mit v automotive podminkach zivotnost 20+ let jako ty u aut
>>> dnes starych 20 let co stale jezdi...
>>>
Další informace o konferenci Hw-list