Re: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Pondělí Říjen 4 21:15:28 CEST 2021

No nevím. Máte to nějak spočítané, nebo aspoň odzkoušené, kolik té
hadice tam potřebujete? Zemní kolektory mají běžně stovky metrů trubek.
Sice ty kolektory spoléhají na ohřev země od sluníčka a je tam nižší
hustota energie na m2, ale pokud máte v zemi vodu a má vám tam přinést
dostatek tepla, musí tam být dostatečný pohyb té spodní vody. A zase
jsme u toho, jaký je v tom potoce průtok s kolik vody se asi může
prosakovat okolní zemí. Pro TČ 10 KW (při COP=5 chladící výkon 8 KW)
ochladíte za hodinu 1000 l vody o 8 st, nebo třeba 8000 l o 1 stupeň.
Pokud je ta voda už v malé hloubce, nejspíš bude v zimě dost studená.
Nakonec buď překopete celou zahradu do metru a půl a nacpete tam půl
kilometru hadic, nebo hodíte konce hadice do toho potoka a topíte.

Anděl