Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Pondělí Říjen 4 20:55:03 CEST 2021

No nevím, jak by ten domeček musel být malý a izolovaný, aby ta
elektrika byla finančně únosná. TČ mi nešlo skoro celou zimu, když se
výměník zanášel jílem ze studny a řešení jsem stále odkládal. Nestíhal
jsem a bylo nejjednodušší cvaknout knoflíkem u elektrokotle. Dům mám
10x10m, s podkrovím a protože jsem tady většinou sám, topím jen v
přízemí. Okna mám trojskla, na zdech (betonové skořepinové tvárnice) 20
cm polystyrénu. Vypočtená tepelná ztráta 5,5 KW. I když jsem se snažil
občas topit v krbovkách (člověku se nechce pořád se starat o dřevo), za
tu zimu jsem dal za elektriku asi 35000. Jo, není to jen topení, ale
všechno. Vím, že dost lidí protopí podstatně víc, ale mě to zase tak
málo nepřijde. S TČ jsem měl elektriku pod 10000 a to bojler ohřívám
(zatím) elektrikou. Za mě teda a obzvlášť teď kdy půjdou ceny energie
nahoru, je TČ zem-voda nebo voda-voda nejrozumnější možnost.

Anděl