Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Říjen 3 20:46:17 CEST 2021

Ale jo, ušetří.
Resp. v tomto konkrétním případě proti současnosti neušetří, protože
stávající topení hnědým uhlím je asi bezkonkurenčně nejlevnější.

K podobné přestavbě došlo u rodičů. Dřív topení koksem, litinové
radiátory s malou plochou. Dokonce ani ne sloupkové, ale ty s průřezem
ve tvaru osmičky.
Osadil se kondenzační kotel a termohlavice. Na kotli jsem nastavil
teplotu otopné vody na 50C, regulaci zajišťují hlavice. Časové spínání.
Sice tepelný komfort už není jako byl (dřív nikdo moc neřešil úniky
atd.), ale funguje to docela dobře a za snesitelné peníze (až do teď,
viz debata v souběžném vláknu o nových cenách energií).

PL