Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

AZe aze na seznam.cz
Neděle Říjen 3 20:17:44 CEST 2021

S tepelným čerpadlem vzduch-voda na tom budete asi tak jako s plynem. A
pokud zůstanou jako topný systém vysokoteplotní radiátory, tak i hůř.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Martin Hanek
Sent: Sunday, October 03, 2021 7:12 PM
To: HW-list
Subject: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Dobrý večer,
když už se tu řeší ceny elektřiny, tak bych měl dotaz k tématu.
Jde o to, jaké topení zvolit pro rodinný dům, tzv. "šumperák" starý 41
let, postavený z buchet, co byly tenkrát k dispozici, euro okna se
dvojitými skly, střecha zateplená. Nyní se topí kotlem, který bude
příští rok zakázaný, kombinace hnědé uhlí a dřevo. Radiátory jsou
původní článkové, trubky železné a silné, topí to samotíží, žádné
čerpadlo tam není, ventily na radiátorech "zamrzlé". Ohřev vody je přes
elektrický bojler, který by zůstal.
Varianty jsou:
- plynový kotel, plyn je do domu zavedený
- tepelné čerpadlo vzduch-voda
- moderní kotel čistě na dřevo - toto ovšem znamená práci s tím dřevem a
na to už není nálada

Šlo by tedy o výměnu zdroje pro topnou soustavu a i výměnu ventilů, aby
se dalo regulovat v jednotlivých místnostech. Radiátory a potrubí zůstane.
Jde mi hlavně o porovnání plynového kotle a tep. čerpadla vzduch-voda.
Dnes jsem v TV zahlédl reportáž o tomto tepelném čerpadle a pán tvrdil,
že je to provozními náklady na cca polovině jak plyn.
Je to pravda nebo nesmysl?

--
Martin Hanek