[OT] - navazani na velkoobchodni ceny

Sobota Říjen 2 11:48:21 CEST 2021

jo, jo, tu knížku mám taky a dokonce když v jedné firmě likvidovali
starý Frigerácký mrazák se dvěma kompresory, 1,5 a 2,5 KW, pečlivě jsem
to celé rozebral a uschoval. Jěště teď z toho mám něco na půdě :-) a TČ
jsem koupil, vyrábí to kamarád o dvě vesnice dál. Samotné TČ je levné,
ale neobsahuje třeba oběhová čerpadla a expanzku. To všechno mi okolo
visí na zdi.
S těmi ideály a s počátečním nadšením :-)   dělal jsem si k tomu svůj
rozvaděč, protože ten jeho počítá s tím, že se na letní provoz (pasivní
chlazení baráku) přepne tak, že se spustí jiná čerpadla a je to oddělené
zpětnými ventily. Zrovna tak ohřev bojleru. Počítal jsem co mě vyjde
levněji :-) a dal jsem si tam trojcestné ventily s tím, že to řízení si
k tomu časem dodělám. Topím už pátý rok a topím jen na teplotu vody v
podlahovce, protože to umí samotné TČ. Nemám tady ani termostat do
místnosti, však ono to takhle taky funguje :-) a bojler ohřívám
elektrikou. Ale chci to celé předělat, protože se bojím, že až s těmi
ventily začnu víc verglovat, začnou po nějaké době kapat. Přepínat
oběhovky je vlastně dobrý nápad... U přítelkyně jsem instaloval TČ
zem-voda od stejného výrobce. Je to TČ s frekvenčním měničem a s
bezdrátovým PID termostatem a byl jsem rád, že jsem k tomu dostal už i
hotový rozvaděč a připojení na internet. I tak montáž všeho trvala 14
dní a ještě v listopadu, kdy se mě několikrát denně chodila ptát, kdy už
to bude topit. To je pak ta druhá část, realizační vystřízlivění :-)