9V baterka, co s clankami

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Úterý Listopad 30 23:44:54 CET 2021

Ano, takto som poriesil nejake 9V accu.
Tato alkalicka baterka nesla rozobrat bez destrukcie plasta - kovovy so
zlisovanym spojom. Proste nejde mi o nu ako taku, ale skor ci je nejaky
napad na pouzitie clankov.

Kedysi zamlada, ked som si vyvolaval filmy a fotky, som prave takmer
vybite clanky (hocijake primarne) pouzival na tazenie striebra. Pamatam
si, ze napatie na elektrolyzu nemalo presiahnut 1V. Tak som zobral
takmer vybity clanok, pripojil k nemu na jeden pol uhlik, na druhy
nerezovu lyzicku a za par dni som z nej osrkabaval strieborne supinky.

miro