Elektromotor do vody

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Listopad 28 20:25:07 CET 2021

Hydrostatika X hydrodynamika.

Voda je jak elektrika. Když je na začátku vedení o velkém odporu nějaké
napětí, tak bude to napětí i na konci.
Ale jenom pokud tam nepoteče nějaký proud.
Pak čím větší proud a čím větší odpor, tím větší pokles napětí na konci
bude.

Ale u té wapky bude největší odpor představovat asi tryska na konci.
Takže tam podle mě moc velký tlakový pokles nebude.
Nadrzo bych tam použil nějakou běžnou hadici s vnitřním opletem. Ta bude
mít u světlosti 10mm protržný tlak nějakých 80-100bar.
A tolik tam při otevřené trysce asi nebude.
Celé by to mohlo být bez spojek, jen jedna na začátku a druhá na konci.

Tak mě napadá - a co to vířit mechanicky-manuálně?
Nějaké lanko o příslušné délce. Na konec uvázat třeba 5kg závaží,
případně ještě doplnit nějaké škrábací lopatky.
A prostým potahováním nahoru a dolů by to mohlo nadělat svůj kus práce.
Byl by to jednoduchý a levný pokus.

PL