Vybavuje proudový chránič

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Neděle Listopad 28 00:20:26 CET 2021

Dobrý večer,

dostal jsem k opravě kávovar Catler ES8013 (Sage 870, Brevile BES870),
vybavuje proudový chránič.
Nejprve to vypadalo na svod z usazeného vodního kamene, který po
navlhnutí vede. Po odstranění nánosu chránič nevybavuje ihned, ale až
asi po cca 2 minutách od zapnutí. Před zapnutím je odpor mezi N a PE
vyšší než 999 MOhm (větší než horní hranice meřicího rozsahu
multimetru). Po vybavení chrániče se odpor mezi N a PE sníží na cca 1.5
MOhm, a po opětovném zasunutí do síťové zásuvky se chránič vybaví znovu.
Toto trvá cca 10 in, pak se odpor mezi PE a N znovu zvětší nad 999 MOhm
a kávovar přestane chránič vybavovat. Po zapnutí kávovaru se celá
taškařice opakuje. Hledal jsem nějaké rozumy, ale nebyl jsem příliš úspěšný.
Rozebírat ten krám naslepo se mi moc nechce, je to tam natlačené jako
sardinky, hadičky jsou pospojované elektrikářskou stahovací páskou a
trochu se bojím to rozebrat na prvočinitele :-)
Vysral bych se na to, ale ten krám stál přes 12 kKč, je necelý rok po
záruce a dcera je z toho nešťastná. Catler už bych si nekoupil ani
omylem (měl jsem odšťavnovač za nějakých 8 kKč, ten vydržel 3,5 roku),
protože jejich servis je tragický.

Nemáte někdo nějaký nápad, na co se podívat?

Díky

jf