Elektromotor do vody

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Neděle Listopad 28 00:08:50 CET 2021

	Ono to narušovat a odsávat je docela exotika. Profi vrtací systémy
používají přesně obrácený systém. Když se vrtá hluboko, tak není příliš
efektivní použití vrtných tyčí otáčených vrtnou soutravou a s vrtákem na
konci. Když se to má vytáhnout, tak se to musí po X metrech rozebrat. Proto
ty věže pro vrtání větších hloubek jsou dost vysoké - rozebírá se každý Ntý
spoj. A utočit delší vrták to prostě nefunguje, stačí si ozkoušet klasické
SDS vrtací kladivo a tenký 1 metrový vrták do klasické betonové zdi. Takže
na hlubší vrty se jde trochu jinak, tou tyčkou (a dost často nahrazenou i
hadicí namotávanou na buben) jde do vrtu vzduch pro pohon vrtačky ve vrtu,
voda na chlazení a mazací směs. (A jen pro zajímavost, když se vrtá např.
tam kde jde o možnost výskytu hořlavých plynů, tak se ten vzduch filtry
ochuzuje o kyslík). A takhle se čistí i trubky v kanalizaci. Do hadice s
koncovkou co to celé táhne "do vrtu" se tlačí voda a aby z toho nebylo moc
bordelu, tak to ta mašina umí i další hadicí odsávat a vodu si vyčistit a
znovu použít. Takže bych se poptal na kanalizacích zda by ten vrt uměli
vyčistit. Zvlášť pokud by to měla být "jednorázovka", tak bych s tím začal.
	Nicméně to má ale jedno skryté čertovo kopýtko, někdy není možné vrt
natlakovat, mohly by se zhroutit stěny.... Takže než do toho vší silou rvát
tlak, tak je rozumnější mít dole tu pseudovrtačku.. Ať již poháněnou motorem
a s ponorným čerpadlem, nebo hnanou vzduchem/vodu z výplachového media.
Docela rozumné by bylo projít dokumentaci vrtu.

	Radek (benedikt2hw.cz)