ZENIT v elektronike 2021/2022

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Listopad 27 11:08:06 CET 2021

> Musim povedat, ze tam je jedna otazka, kde som
> ocakaval, ze budes frflat

Aha, mozno ten odpor. Tam som zase psychologickou metodou uhadol, co
pokladate za spravnu odpoved.

Ano, je to akademicka blbost. Nikto to v skutocnosti mimo skoly nepouziva,
co by malo byt podla mna prve a jedine kriterium na to, co vlastne je
spravny vyraz.

Ja viem, hmotnost a vaha; ale tam sa kupodivu aspon v ne-skolskej akademii,
ak uz nie medzi pospolitym ludom, hmotnost skutocne ujala a pouziva.
Navyse, slovo hmotnost ma slovansky koren.

Samozrejme, mame aj slovo odporník - rovnako je "odlisne" od mena veliciny,
rovnako ho nikto nepouziva, ale ma vyhodu slovanskeho korena, takze
doporucujem skolam nasledujucich 50 rokov skusit presadzovat toto.

Na wikipediu by som v tomto pripade nepozeral, hlavny dovod preco som s nou
sekol boli prave konflikty s ludmi ktori pri terminologii argumentovali
priruckami z 50tych rokov napr
https://sk.wikipedia.org/wiki/Diskusia:Doska_plo%C5%A1n%C3%BDch_spojov

Mimochodom, odpoved pana kolegu Zemana ukazuje, ze to slovo je v
Ceskoslovensku az tak cudzie, ze bez vahania pouzil anglicky pravopis.

Staci toto ako frflanie?

wek