Pokec o laserech

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pátek Listopad 26 21:26:32 CET 2021

Já přece nezatracuju velkoplošné laserování na dveře nebo stůl. Jen já to nechci dělat 😊

Tak posílám do toho města, které obletělo letadlo s americkým prezidentem 😊

http://media.clexpert.cz/smeti/laser-stopa.jpg

Takže preci jenom je to čtverec.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Friday, November 26, 2021 8:34 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Pokec o laserech

Je koukat a koukat.
Smysl má tam koukat na začátku akce. To je třeba zaměřit polohu a zaostřit laser podle výšky obráběného materiálu.
Takže tady je dobré mít k tomu přístup pokud možno ze všech stran, aby se člověk mohl dobře podívat podél lajny, jestli to sedí.
Uznávám, že tohle by se dalo slušně nahradit přesně mechanicky svázanou kamerou, která by ale koukala kolmo dolů a měla zaměřovací kříž.
Myslím to zaměření, nikoli zaostření.
Takovou plánuju už dlouho na frézku, ale prostě nejsou lidi.

Pak v průběhu akce to chce možná už jen čas od času na to juknout, jestli se něco děje. Ale to v případě otevřeného laseru ani není třeba.
Já ho třeba mám v pokoji za sebou. Takže slyším, že jezdí. A podle modrých odrazů po stěnách vidím, že svítí.
Ty odrazu od stěn jsou méně jasné než třeba klasické diskotékové a šantánové odrazy.

Možnost gravírování velkoplošných objektů bych nezatracoval.
Mám třeba jednu kamarádku, která má svůj laser.
(opravdu je to ženská, mladá a děsně pěkná, nepochopitelná kombinace) A ta na tom třeba vyrábí informační tabulky, některé i dost velké.
K loňským Vánocům si od Ježíška vyprosila ještě motorovou lupenkovou pilku, takže je i umí pěkně nařezat.
Má i další nápady, ale o těch nemůžu mluvit, není to moje know-how, a připadá mi to jako výborný nápad.

Myslím, že by se tady určitě našel někdo, koho by fotka optické stopy velmi zajímala.
A věřím, že nejenom z centra vesmíru, ale i z jiných měst na periferii.
Děkuji předem.

PL