PLC

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Listopad 24 18:33:19 CET 2021

Docela by mě zajímalo, co ten dotaz vlastně znamená.
Tím "napájaním zariadení z PLC" je zřejmě myšleno, že PLC spíná napájení
nějakému zařízení ? (nikoli že ho napájí)

Mluví se o spínání v nule, takže jde zřejmě o AC 230V.
Ale pak to spínání stejně snad dělá nějaký výkonový akční člen. Buď
silové relé, stykač, nebo nějaké SSR.
Takže je skoro jedno, čím ho budu ovládat.
Jestli malým relátkem v PLC sepnu stykač, nebo ten stykač sepnu
tranzistorovým výstupem.
A v podstatě stejně jestli tranzistorovým neb releovým výstupem sepnu SSR.
Pokud to SSR bude mít spínání v nule, tak prostě bude spínat v nule tak
jako tak.
Pokud ho mít nebude, tak bude spínat kdykoli, ať je řízeno
tranzistorovým nebo releovým výstupem.

Takže hlavní rozdíl bude v tom, že tranzistorový spínač má (když se
dobře zapojí) prakticky neomezenou životnou a vyšší rychlost.
Ale zase releový spínač je bezpotenciálový a z principu galvanicky oddělený.
Takže jde o to, o co jde.

Nebo jsem to celé blbě pochopil?

PL