Re: Pokec o laserech - bylo Brýle pro laser

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 23 18:52:20 CET 2021

Aha. A není ta optika štelovatelná? Nemyslím tu zaostřovací optiku, ale
jen tu válcovou astigmatickou čočku.
Nemá nějaký šroubový mechanismus na ovlivnění vzdálenosti od chipu?
Je předpokládám umístěná mezi chip a klasický štelovací šroub s čočkou.
Přijde mi škoda, když už je tam taková drahá optika je, tak aby výsledek
nebyl dokonalý.

Jaký je prosím poměr stran toho obdélníka?
A je to opravdu přesný obdélník? Není jen chyba v natočení osy válcové
optiky vůči rychlé ose laseru?
Nejsnadněji se to měří tak, že se laser rozsvítí v zaměřovacím režimu,
tj. na minimální výkon.
A namíří se třeba na stěnu 2 metry daleko. Tam to namaluje krásný
obdélník nebo jiný obrazec.
Tyhle mechaniky bez dna se prostě celé zvednou a někam namíří.
Nebo se dají podložit třeba dvěma krabicemi od bot, aby už stopa byla
hodně rozostřená, a pustí se to na papír.

Na testování a porovnávání se ten běžný kancelářský papír dobře hodí. Má
ho doma každý a je to levný pokus.
Když byl můj 5.5W laser nový a v plné kondici, tak jsem papír 80g/m2 jel
s rezervou F2000.
Teď když už je v nedobrém stavu, tak s bídou a bez rezervy F800.

Tyhle lasery bývají velmi často z V-drážkových profilů a jezdí po
V-kolečkách.
Skoro bych řekl, že to není úplně špatné uspořádání.
Měl jsem takové lasery v ruce dva (rozcházel jsem je nějakým lidem), a
byly až překvapivě přesné.
Dokonce jsem si koupil sadu profilů a sadu koleček, že s tím někdy
postavím nějaký malý laser.
Ale opravdu malý, menší než A4, abych ho mohl provozovat na stole a
nezavazel mi tam.

Díky za informace.
Škoda, že jste tak daleko od centra vesmíru, tj. od Brna.

PL