RE: tip na stripterky - kleště?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pondělí Listopad 22 14:56:37 CET 2021

	Ne, ty kleste jsou podobne tem s celne zasovanym kabelem a dvěma V proti sobe. Dorez urcuje nakolik se sevrou. Ty stripaxy ci jak se ta metoda jmenuje jsou na jinem principu. Nejsou to dva noze proti sobe, ale smecka nozu vedle sebe a proti druha sada. V podstate je to takova sada takových "J" (temi spodními hacky proti sobe). Cele to funguje na principu ze při pohybu zpet tj. ve smeru stahovani izolace z kabelu se to zacne do kabelu "zakousavat". Jen castecne tlakem na celisti, ale především tvarem celistí. Dokud to citi odpor, tj. nepretrhne to izolaci, tak se to zakousava, pak uz jen tahne za odtrzeny kus izolace. Takze se s tim docela dobře stahuji i ploche multizilove kabely, ale z principu funkce s tim nejde moc stahovat "vrstvena" izolace.
	Na ty jen snad s celistmi s dvěma "puldirkami" proti sobe. A pokud je moc velky rozdil prumeru dratu a izolace, tak hrozi moznost vlozeni kabelu vedle a prestrizeni kabelu. Je to ostane videt na klestich na stahovani optiky. Kdo umi, ten na to vezme obdobu klasických stranových stipacek s celistmi s dvěma puldirkami proti sobe. Pro ty co na tom nejsou tak dobře, tak jsou na to celni stipacky. Taky s celistmi s puldirkami, ale před nimi je trubička s navadenim kabelu a tak je riziko prestipnuti mirne omezeno.
	Za mého mladi, když nebylo specialni naradi, tak se vzaly bocni kleste (často ty na nehty) a vybrousily se proti sobe ty dve puldirky (resp. spíš véčka). A nebo celni klesticky na nehty (takove to mikro provedeni s preklapecim pilníčkem) a zase do nich vybrousit ty dva výřezy. Takže na ten kabel, co tu zminoval tazatel, ze mu to jde +- klasickými stipackami, tak bych schanel něco podobného jim, jen s temi puldirkami. Něco miniaturnejsiho od tohoto:
https://www.gme.cz/odizolovaci-kleste-proskit-cp-3002d

Radek (benedikt2hw.cz)