Re: Brýle pro laser

quattrohaje na haje.cz quattrohaje na haje.cz
Neděle Listopad 21 09:01:46 CET 2021

Dobrý den,
dle mého názoru jsou lepší zelené než červené.

jinak mé zkušenosti s laserem :

3W laser odpalování barvy na DPS, řezaní balsy a gravírování překližky cca
provoz 3/4roku a běžel stále v pohodě

"25W" 1.laser pevná čočka zezačátku řezání překližky i balsy, po cca 3
nedělích zhoršení , nešel propálit ani papír - na čočce vznikla praklina
nebo tam byla od začátku netuším a jen se zvětšila, reklamováno a přišel
druhý

"25W" 2.laser pevné čočka zpočátku řezal jako první "25W" , vydržel asi 4
měsíce, pak se rapidně začala snižovat řezná síla, čočka vypadá v pořádku,
vyřadil jsem

5.5W laser regulovatelná čočka , zatím v provozu 2roky a není s ním problém

po konzultaci s prodejcem a poslání druhého laseru "25W" mi poradil prodejce
abych nedával kolmo laser, ale trošku šikmo aby se případný odražený paprsek
nevracel dovnitř, to jsem dodržel u toho druhého, pracoval jsem jen se
dřevem a bezodrazovým materiálem, stejně to nepomohlo. Když jsem zkusil
zasvítit na zeď z toho druhého "25W" a 5.5W je to markantní rozdíl ten "25W"
skoro nesvítí

Dále určitě doporučuji, odfoukávat kouř z boku, aby nešel zpět k čočce.

Dle mého, ty vyšší výkony jsou udělány tak , že se přepaluje dioda, ona to
chvilku vydží, ale ztrácí rychle životnost.

Určení spráného paprsku na řezání, je nejlepší jak už někdo psal, najíždět s
osou Z v různých výškách stejnou rychlostí a intenzitou a podle toho vybrat.
Osa Z má i tu výhodu, když řežete něco navícekrát, tak se s ní popojede
trochu níže při dalším průjezdu

Dejte pak vědět jak jste spokojený.

S pozdravem V.Loula

---------- Původní e-mail ----------