OT: Opak chladicich vlozek - topne vlozky

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Listopad 20 20:52:35 CET 2021

On Sat, 20 Nov 2021, Pavel Kutina wrote:

> Když je ten víkend - nedal by se tenhle princip využít na skladování "letní"
> tepelné energie na zimu? Jakože v baráku budu mít bednu, tu budu celý rok
> nahřívat, pak do ní v zimě kopnu a ona začne hřát :)
>
> Pavel Kutina

Co jsem koukal tak 1kg octanu stoji asi 90Kc a ulozi se v nem cca 260kJ.
To znamena ze ulozeni kilowatthodiny stoji 1246Kc . Na topeni na zimu
potrebujete megawatt hodiny, takze trochu drahe ulozeni :-) To se vic
vyplati zateplit barak nebo zakoupit les.