Re: Brýle pro laser

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 20 17:05:39 CET 2021

Malý tip, který ale bude pro Vás naprosto nepoužitelný.  ;-)
Nepoužitelný bude proto, že zřejmě nemáte ovládanou osu Z.
To je právě výhoda mého provizorního řešení na mechanice z 3D tiskárny,
že tam můžu jezdit i v ose Z.

Udělal jsem si jednoduchý testovací G-kód, který sjede 3mm pod nulu,
udělá čáru, vyjede o milimetr výš, udělá čáru atd., až zase 3mm nad nulu.
A z výsledky vidím naprosto přesně, jestli je laser zaostřený dobře nebo ne.
Je to výrazně průkaznější a lépe hodnotitelné než jenom koukání na
svítící bod při zaostřování.

Jinak prosím aby nedošlo k nedorozumění: já jsem nikdy nikde nenapsal,
aby někdo nepoužíval k laseru brýle.
Jenom jsem psal o tom, že je třeba k tomu přistupovat věcně a ne panikářsky.

A mimochodem musím sám sebe pochválit. Ten tip udělat z brýlí štít
nalepením neprůhledného pásku nahoru a dolů se mi samotnému zalíbil.
Já naštěstí brýle nenosím, ale nějaký takový nadzvedávací štít by se
možná používal líp, než nějak bojovat s dvojími brýlemi.
Štít (ale průhledný) používám při mechanických pracech (flexa atd.). A
při dobrém upevnění a vyvážení to není příliš obtěžující.
Navíc na internetu teď určitě bude spousta návodů na DIY tisknutelné
držáky na štíty, lidi si to dělali kvůli Covidu.
Průša to dělal i hromadně. Když jsem byl na zubní hygieně, tak tam
hygienistka měla štít s nápisem Průša.

PL