Re: Životnost Li-ion článku 18650

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Listopad 19 13:28:40 CET 2021

K Li-ion ještě taková zkušenost - odešly 18650 články v akupacku pro
vrtačku. Původně 1800mAh.
Ve snaze "vylepšení" jsem zakoupil články NCR18650GA s 3,4Ah kapacitou.
Jenomže jsem nešešil vybíjecí proud a to je nejspíš problém.
Ta vrtačka může brát ve špičce i 35A a to těm článkům nejspíš uškodilo.  Po
půl roce používání  je kapacita je o třetinu horší, ale hlavně se asi něco
uvnitř článlů podělalo, neboť nedají žádný proud a prudce se zahřívají.
Tak, že při záběru vrtačky teplé články zbortily klec akupacku.
Takže u nářadí , vysavačů asi nehonit kapacitu, ale proudové zatížení. Bývá
pravidlo, že články s katalogovou kapacitou 1,3 - 1,8Ah  mají ty proudy
dovolené mnohem vyšší...