Re: Měření výšky hladiny vody

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Listopad 18 15:31:04 CET 2021

Byl jste rychlejší. Chtěl jsem napsat něco podobného. Ale i s ohledem na
teplotu vody.
Určitě to chce pár technologických pokusů před definitivním rozhodnutím
o umístění krabice.
A v případě, kdy to nevyjde ideálně, tak instalaci nějakého termistoru
nebo jiného levného tepločidla.

Takže vzít horkovzdušku a na té elektronice vyzkoušet rozsah teplot
aspoň 50C.
To se teď v zimě bude dělat dobře, zahřívat je jednodušší než chladit.
A pak zkusit to "čidlo" (tu ohnutou trubku, v mém případě ohnutý koax) v
různé vodě.
Mám dvě nádrže. Jedna je přímo pod svodem a slouží částečně i jako
odkalovací.
Ve druhé už je voda s parametry křišťálové studánky.
Tak to zkusím v obou. Jen je trochu blbé, že teď na podzim je dešťovka
hodně čistá i v té první.
Není pyl a ani se nemnoží řasy.
Doufám, že se k tomu o víkendu dostanu. Že mi vedení nebo život
nenaplánuje nějaký jiný program.

A taky to chce nějakou jednoduchou možnost rekalibrace. Jenom nějak
jednoduše zadat
"teď je 450 litrů" (podle vylisované stupnice na nádrži).

Jo, a ten drát by to chtělo měděný a ne železný nebo pozinkovaný.
Měď breberkám nechutná.

S tím související odbočka: v létě člověk bojuje s řasami.
Letos poprvé jsem zkusil modrou skalici, alias síran měďnaný. Funguje to
jako malý zázrak.
Použil jsem dávkování 5g na kubík, tj. 5ppm.
Modrá skalice obsahuje 25% mědi, takže je to 1.25ppm.
Norma pro pitnou vodu připouští 1ppm.
Takže je to prakticky na úrovní té pitné vody, protože koncentrace té
mědi klesá, jak to žerou
breberky a padají s tím na dno.
A voda je pak opravdu čistá. Po řasách ani stopy.

PL