Re: Měření výšky hladiny vody

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Listopad 18 14:48:57 CET 2021

Tím, že trubka je U  a končí mi v krabici, krabice  tak není nijak
spojena s relativně vlhkým a nehostinným prostředím v nádrži.

Trubku jsem dole ohnul s průměrem cca 10cm. Při cejchování (udělal jsem
si na trubce  rysky po 10cm, jen dole po 5cm - nastavováno okometricky
na hladinu) se nějaká super velká nelinearita neprojevila. Ale je fakt,
že jsem to dole nějak přesně neproměřoval - pro mé použití to ani nijak
moc nedává smysl. Tím, že měřím dobu trvání konstantního počtu taktů
oscilátoru, tak výsledkem je lineární funkce, stačí vynásobit
koeficientem a případně přičíst konstantu a mám výšku hladiny bez
komplikované matematiky.

Jeden poznatek - chce to zřejmě dobře stabilizované napájecí napětí -
zde by zřejmě byla vhodnější ta 555, která je méně závislá než oscilátor
s 74HC14 - jak dnes  vyšlo slunce a solár začal něco dávat, tak v
korelaci s proudem soláru poklesla indikace výšky asi o 3cm (na 45cm).
Přičemž napětí pro logiku (i tu 74HC14) je stabilizováno LM317.

Petr