Životnost Li-ion článku 18650

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Listopad 18 14:08:32 CET 2021

Před nějakým časem jsem postavil udělátko s Picaxe , které cyklicky vybíjí
a nabíjí 18650 článek
 ( typ LGDAHB41865 )
Ovšem je tam zmenšený  rozsah mezi 4,0V a 3,2V, cílem bylo zjistit, jak
takto zmenšený provozní rozsah projeví na životnosti článku. Je počítáno s
tím, že se využitelná kapacita je přibližně třetinová , než kdyby se využil
celý možný napěťový rozsah dovolený výrobcem.

Před testem nového článku jsem změřil její kapacitu  v BT-C3100 - byla
1488mAh  (proud 0,5A)
Po cca 8 měs.  testu a  odhadem  přibližně  5000 cyklech mezi 4-3,2V  je
kapacita článku stále 1361mAh opět změřená v nabíječce BT-C3100.
Vybíjení a nabíjení probíhalo stále dokola  proudem 1A přibližně 20x denně.

Bohužel to nic nevypovídá o  dlouhodobé životnosti článku, kdyby jen tak
ležel bez cyklování. Testovaný byl cca 3 roky starý, nový , nikdy nepoužitý
zakoupený ve větším množství na burze jako náhrada Li-pol článků do modelů.

Chtěl bych  ještě udělat stejný test u stejného článku a využít rozsah mezi
4,2V-2,5V tak jak dovoluje datasheet. Bohužel už jsem někam zašantročil
program do picaxe, takže to budu muset napsat znovu...

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>