[OT] procleni z eBay z USA

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 18 09:41:58 CET 2021

Tak i fotonásobiče z Ruska už dorazily, asi 50 USD, žádný doplatek.

Ale najít kam je zařadit, byla docela fuška. Celkem jsem objednával 3x, zatím dorazily dvoje. Je dost možný, že jsem každej zařadil jinam:-)

Ale asi to není zas takovej problém. Dorazil i mini-teslák na rozsvěcení trubic s různými plyny. Žádnou vyloženě vhodnou kategorii jsem nenašel, nakonec mě osvítily nějaký komponenty k osvětlení… teprve v souhrnném mailu jsem si všim, že vybraná kategorie je sice do osvětlení, ale speciálního, do letadel, přistávacích drah, …

PH

Od: Pavel Hudecek
Vyplním co jde, jako přílohu dám screenshot toho souhrnu plateb z ebay, odsouhlasím zastupování, nebo co je tam dole za zaškrtávátko, pak se 10-mnoho dní nic neděje a nakonec to zatím vždy přišlo a nic jsem nedoplácel.

Akorát u foťáku z Japonska a Fedexu bylo překvápko, doúčtovali daň a na dotaz mi odpověděli, že daň co jsem platil předtím, byla japonská vývozní, zatímco oni doúčtovali DPH.

Z USA zatím naposled přišel „kyj“ ze scintilačního plastu, s dopravou asi 150 USD, bez doplácení.

Nejhorší je vždycky najít číslo druhu zboží:-)
A taky správné pořadí kroků, aby se vyplněná půlka formuláře zas neresetla…

PH

Od: David Obdrzalek
omlouvam se za OT, ale tohle jsem zatim nedelal a nevim, jak na to, a tady uz se to
jiste umi :-)

Poradite mi nekdo, jak na zasilku z USA koupenou pres eBay? Koupil jsem cosi stareho
(vintage elektroniku, takze vlastne tak trochu ne OT) od zrejme soukromnika, jako
prodejce je uvedeny jen username, zadne jmeno ani adresa a moc toho zatim pres eBay
neprodal, jen par polozek typu bezceny srot. Pri platbe jsem zaplatil navic DPH 21%
z ceny zbozi + dopravy (cena zbozi << 150€ ale s dopravou uz to je pres 150€).
Dopravu psali ze bude USPS, podle tracking to je porad nekde za oceanem, ale ted mi
prisel mail od Ceske posty "očekáváme příchod Vaší zásilky ze zahraničí do ČR", k
tomu sledovaci cislo CG...DE a vypada to, ze to je tohleto. Na eBay sice tohle
sledovaci cislo neni nikde uvedene, ale v mailu od CP prisel odkaz na dovyplneni
celnich zalezitosti a tam je priblizne misto odeslani, ktere sedi. Myslel jsem si,
ze diky tomu, ze eBay to DPH vybere, uz to nebude potreba nijak resit, postak to
prinese a to bude vsechno, ale asi tomu tak neni.

No a muj dotaz je - jak na to, abych neplatil znovu DPH a nejaky divny poplatek za
projednani? Myslim, ze bych si to umel i vyclit sam, nebylo by to poprve, ale jednak
jsem zatim neprijimal nic pres eBay z USA, a navic po tech letnich zmenach si jsem
jeste mene jisty, co s tim a co vlastne komu mam dolozit?  Kdyz vyplnim poste ten
jejich online formular na www.postaonline.cz/celni-rizeni, nebude to znamenat, ze me
radi zastoupi a prijde mi to s dobirkou nekolik set korun za to, ze jsem jim to
vyplnil, i kdyz DPH je zaplacene a clo bude 0? A v horsim pripade dalsich 21% DPH?

Zkusil jsem prostrachat detaily o koupi, ale IOSS tam nikde nevidim (coz jsem
myslel, ze bych mel vyplnit do toho celniho projednani), Na soupisce platby jsou
polozky 1 item, shipping, VAT, ale celkem bych se nedivil, kdyby mi tady nejaky urad
tvrdil "to je VAT na strane odesilatele, to nas nezajima, tlustochu zaplat VAT pro
CR".