[OT] procleni z eBay z USA

Středa Listopad 17 18:48:43 CET 2021

Zdar vespolek,

omlouvam se za OT, ale tohle jsem zatim nedelal a nevim, jak na to, a tady uz se to
jiste umi :-)

Poradite mi nekdo, jak na zasilku z USA koupenou pres eBay? Koupil jsem cosi stareho
(vintage elektroniku, takze vlastne tak trochu ne OT) od zrejme soukromnika, jako
prodejce je uvedeny jen username, zadne jmeno ani adresa a moc toho zatim pres eBay
neprodal, jen par polozek typu bezceny srot. Pri platbe jsem zaplatil navic DPH 21%
z ceny zbozi + dopravy (cena zbozi << 150€ ale s dopravou uz to je pres 150€).
Dopravu psali ze bude USPS, podle tracking to je porad nekde za oceanem, ale ted mi
prisel mail od Ceske posty "očekáváme příchod Vaší zásilky ze zahraničí do ČR", k
tomu sledovaci cislo CG...DE a vypada to, ze to je tohleto. Na eBay sice tohle
sledovaci cislo neni nikde uvedene, ale v mailu od CP prisel odkaz na dovyplneni
celnich zalezitosti a tam je priblizne misto odeslani, ktere sedi. Myslel jsem si,
ze diky tomu, ze eBay to DPH vybere, uz to nebude potreba nijak resit, postak to
prinese a to bude vsechno, ale asi tomu tak neni.

No a muj dotaz je - jak na to, abych neplatil znovu DPH a nejaky divny poplatek za
projednani? Myslim, ze bych si to umel i vyclit sam, nebylo by to poprve, ale jednak
jsem zatim neprijimal nic pres eBay z USA, a navic po tech letnich zmenach si jsem
jeste mene jisty, co s tim a co vlastne komu mam dolozit?  Kdyz vyplnim poste ten
jejich online formular na www.postaonline.cz/celni-rizeni, nebude to znamenat, ze me
radi zastoupi a prijde mi to s dobirkou nekolik set korun za to, ze jsem jim to
vyplnil, i kdyz DPH je zaplacene a clo bude 0? A v horsim pripade dalsich 21% DPH?

Zkusil jsem prostrachat detaily o koupi, ale IOSS tam nikde nevidim (coz jsem
myslel, ze bych mel vyplnit do toho celniho projednani), Na soupisce platby jsou
polozky 1 item, shipping, VAT, ale celkem bych se nedivil, kdyby mi tady nejaky urad
tvrdil "to je VAT na strane odesilatele, to nas nezajima, tlustochu zaplat VAT pro
CR".

D.O.