Re: Měření výšky hladiny vody

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Listopad 17 16:01:32 CET 2021

Já spíš uvažuji nad tím, zda by přece jen konec trubky nešel natolik
dobře zatěsnit, aby se voda k hliníkové folii nedostala. Já to teda
nezkoušel, ale zbytků trubek mám kopec a asi zkusím konec pečlivě zalít
tavnou pistolí. Ta hmota je myslím dost podobná. A pokud bude trubka
zespodu otevřená, zvětší se skoro na dvojnásobek kapacita vzniklého
kondenzátoru. Zkusím ji pak dát do vody a měřit izolační odpor. Pokud by
zůstal na úrovni alespoň stovek kilohmů, pak si myslím, že by případný
svod neměl mít na frekvenci nijak významný vliv (vzhledem k potřebné
přesnosti. Já mám oscilátor s 555, ale možná, že by i něco jiného bylo
vhodnější.

Pokud jde o pevnost, to myslím netřeba řešit. I trubka 16x2 je docela
pevná a 26x3 už naprosto.

Martin Záruba